(+48) 22 888 20 80 Pomoc techniczna Panel klienta
Kwiecień 12, 2019

Usługi zaufania

Usługi zaufania to nowoczesne usługi informatyczne dla obywateli, pozwalające na bezpieczne potwierdzenie ich tożsamości. Od 2014 r. środki identyfikacji elektronicznej są wzajemnie uznawane w całej Unii Europejskiej, na mocy Rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r.

Jakie usługi zaufania świadczymy?

Mogą Państwo zamówić u nas:

  • Certyfikat kwalifikowany,
  • Certyfikat niekwalifikowany,
  • Kwalifikowany znacznik czasu,
  • Kwalifikowany certyfikat pieczęci elektronicznej.

Korzyści z odebrania certyfikatu w naszym Punkcie Rejestracji:

  • bardzo szybkie terminy odbioru certyfikatów,
  • konkurencyjne ceny na rynku,
  • usługi zaufania dostarczane przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A.
  • nielimitowane kwalifikowane znaczniki czasu w każdym zestawie!
  • najnowsze rozwiązania w naszej ofercie, m.in. czytnik kart bezstykowych przeznaczony do e-dowodu.

Elementy zestawu do podpisu:

  • Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego,
  • Karta kryptograficzna duża/ mała,
  • Czytnik kart USB duży/mini,
  • Aplikacja podpisująca i weryfikująca podpis elektroniczny Sign5.

Proces zakupu usługi:

  1. Założenie konta na https://sklep.sigillum.pl/
  2. Aktywacja konta za pośrednictwem poczty e-mail
  3. Zalogowanie do systemu https://sklep.sigillum.pl/
  4. Wypełnienie zamówienia zgodnie z instrukcją
  5. Założenie zamówienia i wybór Punktu Rejestracji, w którym zostanie odebrany certyfikat – mieścimy się na Modlińskiej 129 lok. U22 – Tremark Sp. z o.o. 😊
  6. Oczekiwanie na telefon Inspektora ds. Rejestracji
  7. Telefoniczne umówienie spotkania
  8. Opłacenie faktury pro formy – wpłata musi uwidocznić się na naszym koncie, aby mogło odbyć się spotkanie w Punkcie Rejestracji
  9. Udanie się na spotkanie do Punktu Rejestracji z kompletem
  10. Wymaganych dokumentów – należy zarezerwować ok. 20-30 min na spotkanie.
  11. Podpisanie umów i wygenerowanie certyfikatu w Punkcie Rejestracji.
    Opuszczenie Punktu Rejestracji – z certyfikatem i uśmiechem 😉

Do czego przydaje się certyfikat?

Zastosowanie certyfikatu niekwalifikowanego:

  • podpisywanie korespondencji poczty elektronicznej,
  • szyfrowanie danych – całej treści poczty elektronicznej z załącznikami.

Zastosowanie certyfikatu kwalifikowanego:

  • Składanie wniosków i pozyskiwanie elektronicznej wersji KRS,
  • Wysyłanie deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych( eDeklaracje),
  • Przesyłanie dokumentów do ZUS-u (Płatnik),
  • Podpisywanie faktur elektronicznych (póki co nie jest obowiązkowe),
  • Wymiana informacji z urzędami administracji publicznej
  • Składnie dokumentów do e-sądów (głównie Komornicy),
  • Dokumentacja medyczna, np. zwolnienia lekarskie,
  • Zabezpieczenie komunikacji w bankowości elektronicznej ,
  • Podpisywanie umów i dokumentów w codziennej działalności firm,
  • Udział w akcjach i licytacjach na elektronicznych platformach zakupowych, np. Polska Platforma Przetargowa
  • Zgłaszanie wniosków  w Urzędzie Patentowym i GUS,
  • Podpisywanie legitymacji studenckich i doktoranckich
  • Podpisywanie i wysyłanie sprawozdań finansowych przez członków zarządów spółek .

Więcej informacji oraz szczegóły dot. procesu zakupu usług zaufania znajdą Państwo na stronie https://sigillum.pl/ .